بانک کشاورزی

بررسی ساختار بانک کشاورزی - امیر صادقی 950081898

بانک کشاورزی

بررسی ساختار بانک کشاورزی - امیر صادقی 950081898

بانک کشاورزی

این وبلاگ مربوط به کار کلاسی درس تئوری سازمان (ساختار و طرح سازمانی) استاد حسن سبیلان اردستانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک می باشد.

بایگانی

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

تعریف اثربخشی

      به معنی هدایت منابع به سوی اهدافی که ارزشمند ترند. برای مثال تمرکز روی نتایج ؛ انجام کار صحیح در زمان صحیح ؛ کسب اهداف کوتاه مدت وبلند مدت می باشد.

      در این رابطه اثر بخشی فردی رامتغیر های خروجی میدانند که برای سنجش افراد استفاده میشوند مانند انعطاف پذیری و اثر بخشی ساز مانی و توانایی سازمان در ارضای حداقل انتظارات ذی نفعها برای کسب اهداف کوتاه مدت وبلند مدت .

بطورکلی اثر بخشی سازمانی دستیا بی به اولویتها واهداف چند گانه در چا ر چوب نظام ارزشی مشترک با فرهنگ سازمانی است به گونه ای که کسب اهداف از نظر هزینه و زمان بهینه باشد و رضایت خاطر ذینفعهایی را که در جهت کسب اهداف تلاش میکنند را فراهم نماید.

اثربخشی سازمانی عبارت از میزانی است که یک سازمان با استفاده از منابع خاص و بدون هدر دادن منابع خود و بدون فرسوده کردن غیر ضروری اعضا و جامعه خود، اهدافش را برآورده می‌کند

در واقع اثربخشی سازمانی، درجه نزدیکی یک سازمان به هدف‌ هایش را نشان می‌دهد. به‌عبارت دیگر اندازه‌ای است که یک سازمان به اهدافش تحقق می‌بخشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۵ ، ۲۱:۲۵
نوشته شده توسط امیر صادقی

سوابق تاریخی وسیرتکاملی نظریه های مدیریت

     اجتماع انسانی ازنخستین روزی که پدیدآمد بطورکامل با خواص روحی و فیزیکی همراه انسان رو به کمال بوده است .اولین اجتماعی که در بین بشر بوجود آمد اجتماع خانوادگی بوده که براثر ازداواج پیدا شده است. رفته رفته این اجتماعات گسترده ترشد تا جایی که نیازمند ریاست گردید، لذا اولین مباحث مدیریت به صورت ریاست فرد مدیر در خانواده، رئیس خویشاوندان، رئیس قبیله، رئیس ملت ودیگر مظاهر اجتماعی پدیدار می شود. بدیهی است در بین یک عده، کسی مقدم می شود که از همه قوی تر، شجاع تر و مدبرتر باشد. در روند تکامل این قدرت از نظر تعداد فرزندان ، میزان ثروت، علم و اخلاق معیار برتری قرارگرفت تا سرانجام ریاست به کسانی می رسد که به فنون حکومت، سیاست و اداره پیش از دیگران آشنا باشند در این نوع اجتماعات به تدریج نوعی کنترل مالی، دفترداری و بایگانی که به روی سنگها وتابلوهای گلین نوشته می شود آغاز گردید، اگر خواسته شود، مدیریت از نظر اسناد به جا مانده و مکتوب تاریخی بررسی گردد ، از "5000 سال قبل از میلاد" اسناد و مدارک به جا مانده، حاکی از آن است که یک سری اصول وقوانین مربوط به مدیریت رعایت می شده است. به عنوان مثال؛ سومری هادر"5 هزار سال قبل ازمیلاد" بر حفظ سوابق، به عنوان یک ابزار کنترل تاکید داشتند. یا مصریها در" 4 هزار سال قبل از میلاد" به امور طراحی، برنامه ریزی، سازماندهی وکنترل درساخت اهرام ثلاثه اهتمام داشته اند. همچنین مصریها در 2 هزار و 700 سال قبل ازمیلاد، ضرورت و اهمیت برخورد منصفانه و صادقانه در مدیریت و استفاده از مصاحبه برای روان درمانی را امری لازم می دانستند. در هر حال بر اساس اسناد موجود این اصول و ضوابط با فراز و نشیبی تاکنون ادامه داشته و دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۵ ، ۱۹:۴۴
نوشته شده توسط امیر صادقی